Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies we właściwościach Twojej przeglądarki.

Pokolenie Y – rewolucja w postrzeganiu samochodu?

Przede wszystkim – zbędny wydatek

W porównaniu z reprezentantami starszych generacji Pokolenie Y częściej dostrzega zbyteczną rolę samochodu w codziennym życiu i wysokie koszty posiadania auta na własność. Trend ten da się zauważyć w szczególności w krajach rozwiniętych, w których odsetek gotowych do zrezygnowania z własnego pojazdu jest największy. Taka postawa łączy się przede wszystkim z potrzebą oszczędzania oraz ogólną niechęcią wobec zobowiązań finansowych (takich jak kredyt na samochód czy opłaty leasingowe). Wielu millennialsów przyznało również, że transport oparty na współdzieleniu w zupełności spełnia ich potrzeby i odpowiada stylowi życia, a własny samochód potrzebny jest im tylko w określonych, czasem nawet wyjątkowych sytuacjach. Znacznie mniej popularna niż wśród innych pokoleń jest również odpowiedź, że to właśnie samochód jest preferowanym środkiem transportu na co dzień.

Po drugie – oszczędne i ekologiczne

Co ciekawe, mimo tych opinii, znaczna część respondentów zadeklarowała… chęć kupna lub wzięcia w leasing samochodu w przeciągu najbliższych pięciu lat! Trzeba jednak zwrócić uwagę, że swoją decyzję uzależniają od wielu kryteriów.

Na pierwszy plan wysuwa się kwestia kosztów. Millennialsi chcą używać samochodów jak najbardziej oszczędnych – zwłaszcza pod względem rozwiązań ograniczających spalanie i awaryjność. Dużą popularnością wśród młodych ludzi cieszą się hybrydy – większość młodych właśnie takim autem chciałaby jeździć w przyszłości.

Po trzecie – technologia!

Kolejnym aspektem wyróżniającym millennialsów jest otwartość na najnowsze technologie. Od producentów aut oczekują zwłaszcza rozwiązań zorientowanych na bezpieczeństwo. Wielu z nich wskazało chęć wyposażenia samochodu w nowoczesne systemy ostrzegające przed innymi uczestnikami ruchu oraz te, które uchronią ich przed niebezpiecznymi sytuacjami na drodze.

Nie oznacza to jednak poparcia dla pełnej automatyzacji pojazdów. Według większości badanych samochody powinny jedynie wspierać kierowcę, a nie go zastępować, choć pogląd ten jest mniej radykalny wśród obywateli krajów rozwijających się. Poza bogatym wyposażeniem samochodu, szczególnie przychylnie millennialsi patrzą także na aplikacje mobilne ułatwiające codzienne korzystanie z pojazdów, czyli te, które pomogą im zaplanować trasę lub znaleźć kompana do podróży, z którym podzielą się kosztami – ponownie widać tu tendencję do dzielenia się czymś, co jeszcze dla poprzednich generacji było postrzegane jako bezwzględnie prywatne.

Po czwarte – świadomy i przemyślany wybór

Niechętni do zbędnych wydatków reprezentanci Pokolenia Y o wiele bardziej świadomie podejmują decyzję o zakupie samochodu – na analizach spędzają w większości ponad 10 godzin, nierzadko pytając o radę znajomych i rodzinę, a także poszukując informacji o wybranych modelach w Internecie. Co ciekawe, nie ograniczają się do jednej albo dwóch marek, lecz porównują tyle, by uzyskać pełny obraz rynku. Gdy już podejmą decyzję, oczekują szybkiej i sprawnej obsługi oraz ograniczenia formalności.

Podobne posty

Partnerska współpraca z Coridon - Cars z Poznania

Właśnie nawiązaliśmy partnerską współpracę z Coridon - Cars z Poznania. Ta innowacyjna i dynamicznie rozwijająca się firma ma również swoje oddziały w następujących miastach: Wrocław, Łódź i Olsztyn.

Carpooling coraz bardziej popularny

Na samym początku należałoby wyjaśnić czym jest tytułowy Carpooling. Rezygnując ze zgrabnej angielskiej nazwy, moglibyśmy w tym miejscu użyć określenia „system dojazdów grupowych”. Chodzi tutaj o praktyczne rozwiązanie, które umożliwia każdemu kierowcy zabranie w trasę większej liczby pasażerów.

comments powered by Disqus

Pomoc


Jesteśmy dla Ciebie


Jeśli masz jakieś pytania, chciałbyś się czegoś dowiedzieć albo o czymś przeczytać pisz do nas!