Nasza strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityka prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies we właściwościach Twojej przeglądarki.

O wypożyczone dbaj bardziej niż o swoje - kilka słów o odpowiedzialności

Wypożyczony samochód to ogromna radość, komfort i przyjemność płynąca z możliwości użytkowania sprawnego oraz pięknego auta. Niemniej jednak wynajęty pojazd to także konieczność odpowiedzialnego zadbania o własność wypożyczalni. I nie leży to jedynie w interesie firmy, ale także samego klienta. Oddając sprzęt w idealnym stanie mamy świadomość, że będziemy ponownie mile widziani i traktowani jak człowiek poważny, stateczny i godny zaufania. Dodatkowo pozwoli to uniknąć przykrych formalności i kłopotów. Warto jednak spojrzeć nieco bliżej na to, czym w praktyce jest odpowiedzialność w stosunku do wypożyczonych przedmiotów.

Wydawałoby się, że ta kwestia jest prosta, a wręcz banalna. Większość ludzi uważa, że o wypożyczone mienie wystarczy dbać tak samo jak gdyby było ich własnością. Jednak ta sprawa wygląda nieco inaczej. Pamiętać trzeba, że każdy z nas posiada swoje przyzwyczajenia i nawyki, które mogą zaprzeczać idei dbałości o cudzą własność. Na przykładzie samochodów jest to szczególnie wyraźne i znaczące.

Wiele osób ma skłonność do zachowań, które tolerowane są przez ich samych oraz najbliższe otoczenie. Jednak dla innych osób – na przykład innych klientów korzystających z wypożyczanego przez nas mienia – mogą być bardzo przykre lub nawet niedopuszczalne. Dobrym przykładem może być tutaj palenie tytoniu. Papieros zapalony w samochodzie to często widywany widok na naszych ulicach. Dość często widujemy kierowców, którzy przez uchylone okno nonszalancko strzepują popiół. Palacz zwykle nie wyczuwa charakterystycznego zapachu, który pozostawia tytoń na ubraniu, włosach lub tapicerce samochodu – za to osoba niepaląca wyczuje tą woń natychmiast. I niekończenie będzie to miłe doznanie. We własnym samochodzie można palić do woli, ale w wypożyczonym pojeździe obowiązuje kategoryczny zakaz palenia.

To samo dotyczy posiłków i napojów. Jak łanie ujął to Aleksander Fredro – „Wolność, Tomku, w swoim domku”. Jednak w samochodzie z wypożyczalni lepiej unikać spożywania lepkich czy plamiących potraw – zabrudzona tapicerka raczej nie zostanie niezauważona przez pracowników wypożyczalni i zwykła plama stać się może problemem i powodem do stresu dla obu stron.

A skoro mowa o specyficznych przyzwyczajeniach – całkiem spora grupa polskich kierowców ma skłonności do dość brawurowej jazdy i wyciągania z silnika pojazdu maksymalnej mocy. Rozbicie lub uszkodzenie swojego samochodu to rzecz bardzo bolesna – nawet jeżeli kierowca w żaden sposób nie ucierpiał . Jednak uszkodzenie samochodu, którego nie jest się właścicielem to dodatkowa porcja stresu i problemów. Dlatego w wypożyczonym aucie lepiej jednak zdjąć nogę z gazu i nieco uważniej spoglądać na drogę. Nawet drobne uszkodzenia – połamana atrapa zderzaka czy pęknięty reflektor nie będzie dobrze świadczyć o kierowcy. Pamiętajmy - bezpieczeństwo przede wszystkim! Nieprzyjemne wypadki czasami się zdarzają – na to nic nie poradzimy, ale zawsze warto zadbać o to, by nie być ich przyczyną.

Przy korzystaniu z wypożyczonych rzeczy, warto kierować się zasadą stworzoną przez wybitnego filozofa Immanuela Kanta – imperatywem kategorycznym. Brzmi on następująco: „należy postępować zawsze wedle takich reguł, co do których chcielibyśmy, aby były one stosowane przez każdego i zawsze”. Stanowi to uniwersalną regułę, która idealnie oddaje kwestię odpowiedzialności i prawidłowego postępowania – nie tylko w kwestii dbałości o wypożyczone mienie.

Odpowiedzialny klient jest zawsze miło witany i profesjonalnie obsługiwany przez CarSpot, gdyż traktujemy każdego dokładnie tak, jak sami chcielibyśmy być traktowani. Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z opisaną na stronie carspot.pl ideą firmy, która dokładnie wyjaśnia wyznawane przez CarSpot zasady i przyświecające nam cele.

Podobne posty

Wynajem długoterminowy - rozwiązanie dla twojej firmy

Pokutuje przekonanie, że polscy przedsiębiorcy są osobami przywiązanymi do znanych rozwiązań i niechętni zmianom. Tymczasem, jak pokazują dane Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów z trzeciego kwartału 2014 roku, coraz więcej firm porzuca tradycyjne formy leasingu samochodów służbowych na rzecz długoterminowego wynajmu. Skąd ta zmiana i co przedsiębiorcy zyskują na nowym rozwiązaniu?

Auta do zadań specjalnych

Myśląc o pojazdach do specjalnych zadań większość ludzi wyobraża sobie wojskowe pojazdy specjalistyczne lub różnego rodzaju maszyny budowlane o wielkich gabarytach. Istotnie takim samochodom trudno odmówić tego, że zostały stworzone do naprawdę specjalnych zastosowań. Ale czy tylko one mogą ubiegać się o ten elitarny tytuł? Większość ludzi uważa, że słowo „specjalny” czy „specjalistyczny” to określenie, które oznacza jedynie rzeczy rzadko spotykane i bardzo często związane z unikalnym sprzętem niedostępnym dla szarego człowieka. Jednak czy w życiu codziennym nie spotykamy się z takimi sytuacjami, gdy potrzebny jest konkretny, specyficzny model wozu?

comments powered by Disqus

Pomoc


Jesteśmy dla Ciebie


Jeśli masz jakieś pytania, chciałbyś się czegoś dowiedzieć albo o czymś przeczytać pisz do nas!